Prima intalnire informala cu profesionistii in HR

Anda Racsa_ABC Training Consulting1Joi -17 septembrie, am avut 3 oaspeti (HR Manageri) din partea unui grup de firme, care au optat pentru pastrarea anonimatului si respectam acest lucru. A fost o intalnire care a durat aprox. 1 ora si care s-a incheiat cu rezultate remarcabile.

 

Pot sa va dezvalui cateva subiecte despre care am discutat si am avut aceleasi opinii:

 

1)  in orice firma se regasesc (in diverse forme de organizare) aceleasi categorii de activitati:

– comerciale: vanzari, achizitii;

– non-comerciale: resurse umane, contabilitate;

 

2) desfasurarea oricarei activitati inseamna folosirea unor resurse interne de natura materiala (stocuri de produse, mijloace de transport, echipamente, etc) si a resurselor umane;

 

3) OAMENII sunt resursa nelipsita a oricarei activitati a firmei:

– folosesc si valorifica celelalte resurse materiale interne ale firmei;

– reprezinta firma in mediul de afaceri, in relatia cu clientii, furnizorii, bancile, institutiile statului;

– trebuie sa inteleaga si sa optimizeze beneficiile consumului de resurse si a relatiilor de afaceri.

 

Concluzia unanima:

 

Trebuie sa facem investitii eficiente, punctuale, in pregatirea fiecarui angajat care poate sa contribuie la stabilizarea si imbunatatirea performantelor generale si financiare ale afacerii.

 

a) profesionistii in vanzari trebuie sa evalueze:

– profitul comercial realizat sau estimat pentru fiecare produs si pentru fiecare client in parte:

– conditiile de creditare comerciala a clientilor: adica suma si timpul pana cand vanzarea se transforma in cash;

– costurile conexe pentru sustinerea vanzarilor: costuri proprii (masina, telefon, delegatii) si costuri logistice (promovare, stocare, distributie produse).

 

b) profesionistii in achizitii trebuie sa evalueze:

– costurile directe si conexe: costul de achizitie si transport al produselor, dar si costurile de depozitare si manipulare interna a produselor achizitionate;

– conditiile de finantare ale achizitiilor: din liniile de credit bancar (se plateste dobanda) sau prin obtinerea unor termene de plata mai avantajoase de la furnizori;

 

c) profesionistii din departamentele economice trebuie:

– sa asigure suportul pentru intelegerea relatiei dintre activitati, resurse si rezultate financiare;

– sa furnizeze raportari manageriale pentru analiza costurilor pe tipuri de activitati si resurse;

– sa dezvolte si sa implementeze solutii pentru managementul costurilor si al cash-flow-ului;

 

d) profesionistii din departamentele HR trebuie:

– sa asigure suportul pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor in corelatie cu prioritatile de business;

– sa inteleaga limbajul finantelor firmei astfel incat sa devina parteneri de baza ai top managementului;

– sa mentina un climat de munca receptiv la schimbare.

 

Rezultatele intalnirii ?

 

Pregatirea unui program de workshop-uri in-company pentru departamentele comerciale (finance for nonfinance) ale grupului de firme reprezentat de cei 3 oaspeti ai intalnirii de astazi.

 

Cand organizam urmatoarea intalnire open cu profesionistii in HR?

 

Va asteptam la o cafea – joi, 24 septembrie, ora 9:00

Participarea este libera, pe baza confirmarii inscrierii la eveniment.

Inscrierea la eveniment se transmite prin intermediul formularului Informatii.

Confirmarea inscrierii va fi transmisa prin e-mail la adresa mentionata de voi.

 

O zi buna tuturor si ne vedem saptamana viitoare!

Anda

Leave a Reply