Cum te faci cunoscut ca profesionist in finante? Cata importanta acorzi dezvoltarii abilitatilor tale sociale?

Poti sa fii cel mai bun profesionist in domeniul in care activezi – de exemplu in contabilitate financiara, contabilitate de gestiune, raportari manageriale, analize si diagnostic financiar, bugete si controlling, fiscalitate, audit, etc, etc – dar daca nu esti cunoscut, vazut si auzit de cei din jur – colegi din firma, colegi de breasla, manageri, clienti, furnizori, specialisti in recrutare, etc – atunci risti sa pierzi multe oportunitati de dezvoltare a carierei sau a afacerii, pentru ca … nu ai vizibilitate si nu stii care este “cota ta pe piata”.

 

Profesionistii din departamentele economice ale firmei sunt inca perceputi ca niste persoane foarte putin sociabile, “ingropate” in documente si rapoarte, vazand doar cifre in jurul lor, mereu stresati si in lipsa de timp. Oameni care isi organizeaza viata si calendarul personal in functie de data de “25 a lunii” sau alte date la care se fac declaratii, plati, raportari si altele.

 

In mare parte, exista si un dram de adevar: e mult de munca si presiunea e foarte mare.

Trebuie sa fii mereu la curent cu toate schimbarile specifice reglementarilor din domeniu, trebuie sa respecti toate termenele de raportare, trebuie sa raspunzi rapid la toate solicitarile managementului, etc.

Si totusi, desi esti bine pregatit profesional, ai experienta practica, ai obtinut diverse certificari profesionale, pozitii manageriale, etc – totusi parca mai lipseste ceva pentru a cunoaste din plin succesul profesional!

 

Toate competentele specifice profesiei contabile capata alta valoare atunci cand sunt puse in evidenta cu ajutorul abilitatilor sociale sau interpersonale, cum ar fi:

 

  • abilitatea de relationare cu persoane cunoscute sau necunoscute
  • abilitatea de ascultare activa, de manifestare a interesului fata de interlocutor
  • abilitatea de a sesiza preocuparile si prioritatile profesionale a celor din jur
  • abilitatea de exprimare intr-un limbaj simplu si accesibil tuturor
  • abilitatile de comunicare: verbala, scrisa, prin reprezentari grafice
  • abilitatea de a fi receptiv si de a oferi informatii relevante
  • capacitatea de a transmite incredere in fortele proprii
  • capacitatea de a fi relaxat si de a avea simtul umorului

 

Am citit undeva ca exista studii care au demonstrat ca aproximativ 80% din reusita profesionala, din orice domeniu, este influentata de nivelul de dezvoltare a acestor abilitati interpersonale.

 

Pe masura ce te intalnesti si discuti cu mai multe persoane – din diverse departamente, firme, medii sociale, pozitii manageriale, etc – poti descoperi ca ai multiple oportunitati privind dezvoltarea, recunoasterea si succesul tau profesional.

 

Cata importanta acorzi dezvoltarii abilitatilor tale sociale?

Cat timp acorzi dezvoltarii relatiilor tale profesionale?

La cate evenimente sau intalniri informale ai participat?

Cum te faci cunoscut ca profesionist?

 

Sunt doar cateva intrebari…

Iar raspunsurile sunt foarte importante pentru reusita profesionala!

 

Mult succes, tuturor!

Anda

……………………………….

Te invit sa mai discutam pe aceasta tema …

Leave a Reply