Despre asteptarile celor doi parteneri in relatia Banca – Client

Ziarul Financiar a publicat articolul Ce vor antreprenorii timişoreni de la bancheri: „Un «nu» spus la timp e mai util decât un «poate»“. Redau mai jos cateva paragrafe legate de RELATIA BANCA – CLIENT si apoi o sa intervin si cu cateva opinii personale. Astept si opiniile voastre.

………………………………………………………….

Iata ce spun clientii:


“Există o diferenţă foarte mare între Bucureşti şi ţară în ceea ce priveşte serviciile bancare. Sucursalele lo­cale au deciziile limitate atât în ceea ce priveşte cre­di­tele pe care le pot acorda, cât şi la nivelul actelor juri­dice”, spune Ioana Haţegan, cea care conduce la Timi­şoara o firmă cu 15 avocaţi, care oferă consultanţă în spe­cial firmelor din ţări precum Germania sau Austria. Şi de aici, toată relaţia dintre client şi bancă devine mai com­plicată.


“Un nu primit la timp (din partea băncilor – n.red.) este mai util decât un poate“, apreciază omul de afaceri Ovidiu Şandor (…)


Ce ne descurajează când mergem la bancă este faptul că avem în faţă un reprezentant al departa­men­tului comercial, în timp ce diferenţa faţă de răspunsul re­prezentantului din departamentul risc este foarte mare.

 

Costurile finanţărilor ar trebui să fie mai mici, deoarece în România salariile angajaţilor din bănci sunt mai mici, iar sediile sunt mai ieftine. Este mai ieftin să iei credite din Franţa. Băncile locale ar trebui să fie mai competitive”, a spus şi Gelu Mateescu, direc­torul firmei Leman Industrie, o afacere din industria de automotive cu un rulaj de 6 milioane de euro.

 

“De ce timpul de reacţie este tot mai mare, când numărul de do­sare în lucru este mai mic? De ce creditele sunt mai scum­pe decât în 2008, în timp ce dobânzile la depozite au rămas la acelaşi nivel?”, a ţinut aceasta să îi întrebe pe bancheri (Nota: Ramona Stănciulescu, soţia omu­lui de afaceri italian Giampiero Borghetti).


Iata ce spun bancile:


Uneori căutarea soluţiilor optime pentru cerinţele clienţilor necesită timp şi durează poate mai mult în actualul context economic decât în trecut. În aceeaşi măsură, optimizarea timpului de răspuns către client rămâne un obiectiv al tuturor băncilor din sistem“, a declarat Ciprian Păltineanu, financing & advisory director al UniCredit Ţiriac Bank.


“Băncile au fost primele solidare cu companiile”, consideră Dan Bota, area manager al băncii Intesa Sanpaolo Bank.


Bancherii spun că procesul de finanţare trebuie văzut ca un parteneriat în care compania şi banca riscă îm­preună, iar băncile nu pot prelua în totalitate ris­curile, prin finanţarea integrală a anumitor proiecte.


În acest proces de reinventare a unei noi atitudini bancare, aflat încă la început, este nevoie de viziune, flexibilitate şi efort comun al băncilor şi clienţilor. Băncile trebuie să identifice şi să implementeze soluţii integrate care să răspundă nevoilor clienţilor. De asemenea, este nevoie de mai multe discuţii strategice între client şi bancă, purtate în mod transparent, dar şi de eforturi ale clienţilor pentru susţinerea şi dezvoltarea propriilor afaceri”, a mai spus Păltineanu, de la UniCredit.

……………………………………………………..


Opinii personale:


O relatie de parteneriat porneste de la stabilirea unor obiective comune (ex: finantarea afacerilor) si gasirea unei solutii avantajoase pentru ambii parteneri. Asta inseamna ca fiecare dintre parteneri trebuie sa cunoasca si sa inteleaga situatia si din perspectiva celuilalt…


Bancile comerciale trebuie sa fie mai precaute in acordarea de credite, pentru ca banii sunt ai investitorilor si ai deponentilor si trebuie plasati acolo unde riscurile pot fi corect dimensionate si evaluate.


Societatile comerciale trebuie sa stie cum sa prezinte atu-urile afacerii si sa aiba abilitatea de a aduce argumente solide privind viabilitatea afacerii: produse, clienti, piata de desfacere, vanzari si fluxuri de numerar.


Este nevoie de o noua atitudine si deschidere pentru relansarea relatiilor de afaceri si aceasta inseamna un efort comun pentru profesionalizarea mediului de afaceri: viziune de afaceri,  obiective si strategii clare, capacitate de implementare, garantia viabilitatii afacerii prin rezultate masurabile si controlabile.

…………………………………………………..


M-as bucura sa aflu si opiniile voastre.

Toate cele bune!

Anda

Leave a Reply