Despre managerul firmei si consultantul in managementul firmei

(articol publicat pe data de 24 martie 2010)                                                 

Ceea ce va povestesc este un caz real

 

Ieri, la orele amiezii, am primit un telefon si discutia a decurs cam asa:

 

“- Buna ziua! Sunteti doamna…? De la firma… ? Am datele dumneavoastra de contact de la …..

– Da. Va ascult!

– Ma numesc… si am nevoie de ajutorul dumneavoastra!

Despre ce este vorba?

– Ma doare capul si nu mai stiu cum sa tin platile sub control, cum sa…”

 

Nu o sa redau toata discutia, pentru ca nu asta este relevant acum.

Apoi a continuat:

 

“- Aceasta este situatia! Cum ma puteti ajuta?”

– In primul rand, va recomand sa luati o pauza, plecati de la birou si mancati undeva in oras, apoi la ora 17:00 va invit la biroul meu sa stam de vorba, la o cafea sau un ceai: sa analizam situatia, sa stabilim prioritatile si sa identificam solutiile.”

 

Interlocutorul meu a avut un moment de ezitare. Mi-a spus ca nu poate pleca de la birou, ca are foarte multe probleme de rezolvat, dar va veni la intalnirea propusa pentru ora 17:00.

Si a venit, insa era foarte obosit si nu se putea concentra asupra discutiei. 

 

Astazi ne-am reintalnit si in urma unei discutii de aproximativ o ora, am stabilit sa incepem sa colaboram pentru solutionarea primelor 3 prioritati identificate pe agenda lui de lucru.

 

Punct de vedere

 

Si acum am sa va spun cum vad eu colaborarea dintre managerul unei firme (in calitate de client) si consultantul in managementul firmei, asemenea unei colaborari dintre un pacient si un medic pentru solutionarea unei situatii specifice.

 

Ce trebuie sa faca medicul:

  • sa asculte atent
  • sa indeparteze starea de panica
  • sa puna intrebarile potrivite
  • sa stimuleze comunicarea
  • sa identifice analizele necesare
  • sa stabileasca diagnosticul
  • sa explice solutiile alternative
  • sa scrie reteta si sa faca alte recomandari medicale

 

Ce trebuie sa faca pacientul:

  • sa explice toate simptomele
  • sa raspunda la toate intrebarile
  • sa fie calm si receptiv
  • sa coopereze si sa-si faca analizele solicitate
  • sa inteleaga diagnosticul
  • sa inteleaga solutiile alternative
  • sa urmeze tratamentul recomandat

 

Si totusi, desi pacientul a fost la cel mai bun medic, s-ar putea ca tratamentul recomandat sa nu dea rezultatele scontate! De ce?

 

Pentru ca medicul analizeaza, diagnosticheaza si recomanda, dar deciziile apartin pacientului:

  1. sa cumpere reteta de medicamente
  2. sa ia medicamentele, conform “schemei” de tratament indicate
  3. sa respecte toate recomandarile legate de alimentatie, odihna etc
  4. sa continue tratamentul pentru toata perioada indicata
  5. sa constientizeze si sa autoevalueze starea generala de sanatate
  6. sa sune medicul daca are nevoie de clarificari
  7. sa vina la controlul medical, la termenul stabilit

 

Scurta concluzie:

 

Consultantul in management identifica “simptomele”, adica punctele tari si punctele slabe din modul de desfasurare activitatii firmei, analizeaza cauzele si recomanda mai multe solutii de ameliorare, explicand modul de implementare.

 

Insa decizia asupra alegerii unei solutii de management si alegerea modului de implementare este a managerului!

 

Daca managerul si consultantul coopereaza si se implica in toate fazele derularii unui proiect, atunci sansele de reusita pentru atingerea obiectivelor manageriale sunt maxime!

 

Contacteaza-ma oricand pentru o consultatie:

  • pentru o opinie independenta privind interpretarea rezultatelor unor situatii economico-financiare ale afacerii;
  • pentru efectuarea analizelor si stabilirea diagnosticului si a solutiilor pentru insanatosirea “sanatatii economico-financiare a firmei”;
  • pentru stabilirea unor obiective si strategii de dezvoltare personala si profesionala sau de dezvoltare a afacerii.

Citeste si “Personal trainer, consultant, coach pentru afaceri, management, finante”.

Contacteaza-ma pentru orice alte informatii: anda@abctrainingconsulting.ro, telefon 0740.590.406

 

Toate cele bune!

Anda

 

7 inregistrari in “Despre managerul firmei si consultantul in managementul firmei”

  1. anda says:

    Un exemplu interesant – prezentat de ZF.ro
    Interbrands a platit o jumatate de milion de euro unui consultant care i-a redus costurile.

    http://www.zf.ro/companii/interbrands-a-platit-o-jumatate-de-milion-de-euro-unui-consultant-care-i-a-redus-costurile-5774701/

  2. anda says:

    Cateva opinii – prezentate pe Startups.ro:
    Cand ai nevoie de consultanta in afaceri
    http://www.startups.ro/analize/cand-ai-nevoie-de-consultanta-in-afaceri

  3. Foarte buna analogia relatiei consultant-client cu cea de medic-pacient!

    Medicii isi diagnosticheaza si trateaza pacientii pe baza unor proceduri foarte stricte, numite protocoale clinice, care sunt cam aceleasi oriunde in lume. Evident, aceste protocoale sunt extrem de specifice functie de afectiunea care este investigata si tratata, cat si de tipologia pacientului. Mai mult decat atat, medicii sunt certificati pentru utilizarea unui anumit protocol de catre organismul, national sau international care l-a elaborat sau recomandat.

    In cazul consultantilor de management, am doua intrebari:

    1. Care sunt procedurile de referinta, numite metodologii – in limbaj de business – care, fiind elaborate, aplicate si recunoscute pe plan international, permit consultantului de management sa diagnosticheze si sa trateze problemele clientului in mod precis, profesionist si eficient?

    2. Cine anume (organizatie internationala sau ramura a sa in Romania) certifica consultantul pentru utilizarea unei anumite metodologii de implementare sau evaluare a sistemelor de management ale clientului?

  4. Lucyana says:

    de ce sa aplelam la un consultant?…nu am putea sa vorbim cu un subaltern…angajat…
    Imi place ideea de pacient-medic…si este interesant despre ce se vorbeste, insa chiar si un amic bun ne poate asculta…

  5. Alexandra says:

    De ce se apeleaza la un consultant…?

  6. anda says:

    Se apeleaza la un consultant in afaceri in urmatoarele situatii:
    – cand este necesara evaluarea obiectiva a viabilitatii unei idei de afaceri sau a unei afaceri in derulare;
    – cand este necesara adaptarea si reorganizarea afacerii la noile conditii ale unui mediu de afaceri dinamic si imprevizibil;
    – cand firma s-a dezvoltat foarte rapid si este necesara implementarea unor instrumente de management pentru asigurarea unei dezvoltari controlabile a afacerii;

  7. anda says:

    Se apeleaza la un consultant in afaceri pentru urmatoarele beneficii:
    – furnizarea de know-how pentru diminuarea sau evitarea riscurilor specifice diverselor componente ale afacerii;
    – “castigarea timpului” pentru implementarea unui proiect si valorificarea oportunitatilor din mediul de afaceri;
    – dezvoltarea unor instrumente de administrare eficienta a resurselor firmei si de evaluare a rezultatelor obtinute;
    – identificarea surselor de castig si de pierderi ale afacerii.

Leave a Reply