Jurnal de manager (Anda Racsa) – I

1. Anda Racsa nov 2014-5682ppAm devenit manager cu “acte in regula” in 1995, la un an dupa terminarea facultatii.

Si acesta a fost inceputul unei cariere profesionale extrem de intense si cu multe rezultate.

Si vreau sa povestesc cate ceva din aceasta experienta manageriala de peste 20 ani, care-i poate ajuta mai ales pe managerii “juniori”.

 

Primul an – ca angajat!

 

In anul 1994 m-am angajat si primul meu loc de munca a fost la o firma care sarbatorea 25 de ani de la infiintare, avea peste 1000 angajati si era printre primele trei firme nationale in domeniul productiei si comercializarii de materiale izolatoare pentru constructii. A fost o sansa extraordinara ca m-am angajat la aceasta firma si acest lucru aveam sa-l apreciez abia multi ani mai tarziu. O sa va povestesc de ce.

 

Am vazut si am inteles foarte bine cum functioneaza o firma bine organizata: fiecare angajat cunostea obiectivele generale ale firmei, isi intelegea locul, contributia si responsabilitatea in cadrul organizatiei, stia ce are de facut si actiona ca atare.

 

Eram angajata ca analist financiar in cadrul departamentului Analize economice si Bugete, care era format din 8 persoane si condus de o mare Doamna – un adevarat OM si MANAGER. A avut multa rabdare sa-mi explice activitatea firmei si a departamentului, a avut incredere in potentialul meu profesional si m-a implicat in proiecte foarte interesante, din prima luna de la angajare.

 

Primul meu proiect a fost si prima reusita profesionala: analiza si optimizarea costurilor intr-o sectie de productie. Timp de un an am elaborat diverse analize economico-financiare si raportari manageriale si am reusit sa cunosc si sa particip la toate tipurile de lucrari si activitati desfasurate in cadrul departamentului.

 

Primul an – ca manager!

 

Dupa primul an de la angajare am fost numita Managerul departamentului Analize economice si Bugete.

Aveam 25 ani. Stiti cum am reactionat? M-am speriat si am inceput sa plang. De ce? Pentru ca asta insemna sa ma despart de Doamna – Mentorul meu, care prelua conducerea unui departament nou infiintat in firma.

 

Timp de o luna am fost destul de derutata si stresata pentru nu stiam cum sa gestionez relatiile cu colegii mei de birou, cu ceilalti manageri de departamente si relatiile cu conducerea societatii. Mi-a trebuit ceva timp sa inteleg ca trebuie sa repartizez colegilor de departament lucrarile curente de care ma ocupam in calitatea mea de analist financiar si acest lucru a fost extrem de frustat – trebuia sa renunt la ceva ce-mi placea extrem de mult.

 

Singura am inteles ce inseamna rolul de manager. Am constientizat ca trebuie sa coordonez toate activitatile departamentului si am inteles ca trebuie sa ne dezvoltam spiritul de echipa si pregatirea profesionala, astfel incat sa fim niste adevarati profesionisti. Cand am vazut ca incep sa gestionez si relatiile interumane cu toti managerii si colegii din firma, atunci am inceput sa ma simt mult mai confortabil pe pozitia de manager si sa ma bucur ca am avut aceasta mare sansa pentru dezvoltarea mea profesionala si manageriala.

 

“Tinem aproape” si o sa va povestesc din experienta mea ca manager.

Sunt curioasa sa cunosc si experientele voastre! :)

anda@abctrainingconsulting.ro

 

Va salut cu drag,

Anda

 

O inregistrare in “Jurnal de manager (Anda Racsa) – I”

  1. Marius Torok says:

    Intotdeauna inceputul este ezitant, asa cum a fost si pentru mine. Pozitia de conducere aduce cu sine si o ajustare a noastra, de la cea ce eram obisnuiti sa facem la ceea ce urmeaza sa facem in premiera pentru noi. Intrebarile inerente unei astfel de situatii-schimbari, ne obliga sa ne mobilizam si sa capatam incredere ca putem duce la bun sfarsit ceea am fost insarcinati sa facem sau ne-am asumat sa facem. Cat despre mine, am terminat facultatea in 2003(Stiinte Politice-Timisoara), am inceput imediat ca Director de Vanzari, la o agentie de publicitate, in urma unui concurs de 50 de candidati pe post. Am fost sincer surpins ca am obtinut postul, iar fosti mei colegi de facultate au fost socati(ei nu m-au vazut intr-o astfel de pozitie ci mai degraba isi imaginau o cariera universitara pentru mine, publicand mai multe articole in domeniu). Dupa sase luni de zile am devenit Director de Agentie, responsabil de toata activitatea firmei. Iar, acum, nu imi pot imagina un alt traseu pe care sa-l fi urmat.

Leave a Reply