Care sunt resursele necesare pentru lansarea si dezvoltarea unei afaceri de succes?

Cei care pornesc o afacere intr-o perioada de criza economico-financiara demonstreaza ca au mult curaj, vointa si energie pentru a-si atinge “scopul”:

  • transformarea unui hobby intr-o activitate permanenta;
  • asigurarea unor venituri suplimentare prin identificarea unei oportunitati actuale de afaceri;
  • valorificarea unei oportunitati de afaceri pe termen mediu si lung.

 

In functie de motivatia si scopul lansarii afacerii sunt necesare aceleasi resurse, insa intr-o “combinatie” diferita:

 

a) resurse tangibile, care au consistenta materiala si valorica usor de evaluat:

  • resurse materiale: spatiu de lucru, dotari si consumabile
  • resurse umane: personal angajat si colaboratori
  • servicii de la terti: utilitati, servicii profesionale
  • resurse financiare: fonduri proprii si fonduri atrase

 

b) resurse nemateriale, irecuperabile daca nu sunt folosite eficient:

  • informatii relevante pentru luarea deciziilor de afaceri
  • recomandari pentru dezvoltarea afacerii si a relatiilor de afaceri
  • timpul alocat administrarii resurselor interne ale firmei si relatiilor cu partenerii externi ai afacerii

 

Exista perceptia generala ca succesul unei afaceri este determinat de o conjunctura favorabila pe piata si de resursele tangibile disponibile – mai ales cele financiare.

 

Insa eu cred ca aceasta situatie este specifica doar pentru unele afaceri.

De exemplu, pentru acele firme care sunt in fazele de crestere sustinuta a afacerii, cand exista certitudinea functionarii eficiente a unui model de business.

 

Cred ca in alte cazuri de afaceri, in diverse stadii de viata, mai importante sunt resursele intangibile.

 

De exemplu:

  • informatii relevante pentru luarea deciziilor de afaceri:
  1. elementele de diferentiere si avantajele concurentiale ale afacerii si ale produselor
  2. specificul si structura resurselor necesare pentru valorificarea avantajelor concurentiale
  3. identificarea surselor de castig si de pierderi ale afacerii pe tipuri de produse si de servicii si pe client
  4. Know-How-ul specific pentru valorificarea superioara a resurselor si oportunitatilor afacerii

 

  • recomandari pentru dezvoltarea afacerii si a relatiilor de afaceri:
  1. sfaturi pentru planificarea si organizarea afacerii (consultanta antreprenoriala)
  2. asistarea intreprinzatorului pentru “punerea in practica” a unui sistem de management al afacerii
  3. recomandarea firmei catre diversi clienti, furnizori, investitori

 

  • optimizarea timpului alocat administrarii resurselor interne ale firmei si relatiilor cu partenerii externi ai afacerii
  1. identificarea si stabilirea prioritatilor pentru atingerea obiectivelor de afaceri
  2. utilizarea tehnicilor de “castigare a timpului”: intalniri de informare si delegarea sarcinilor
  3. folosirea celor mai eficiente canale si mijloace de comunicare

 

Revenind la ideea initiala, toate resursele mentionate anterior se regasesc, intr-o forma sau alta, in toate afacerile.

 

Insa cata importanta se acorda resurselor  cum sunt: informatiile, Know-How-ul, timpul si recomandarile?

 

Iata o intrebare, la care vom cauta raspunsuri impreuna in cadrul proiectului Start&Grow, lansat de Startups.ro si sustinut de 15 parteneri, prin care si ABC Training Consulting.

 

Insa discutia poate incepe oricand si aici, pe blog.

 

Salutari si mult succes, tuturor!

Anda

 

Ramai conectat la noutati!

Leave a Reply