Minighid privind restructurarea companiilor

Ce inseamna
Restructurarea inseamna reorientarea / redimensionarea / reproiectarea totala sau partiala a activitatii companiei in vederea mentinerii sau consolidarii unui avantaj competitiv pe piata si asigurarea viabilitatii afacerii.

 

Cauze
Cauzele majore care determina restructurarea si interventii majore in activitatea companiei sunt cele care afecteaza supravietuirea firmei:
* scaderea rapida a vanzarilor si a cotei de piata a companiei;
* diminuarea accentuata a profitabilitatii ca urmare a cresterii continue a costurilor;
* dificultati majore privind finantarea afacerii pe termen scurt si lung;
* degradarea generala a indicatorilor de performanta.

Alte cauze care pot declansa un proces de restructurare a companiei sunt cele care influenteaza nefavorabil performantele si potentialul de dezvoltare al afacerii:
* ineficienta sistemului actual de management al firmei;
* neadaptarea obiectivelor si strategiilor de firma la contextul general al mediului de afaceri.

 

Scopul
Scopul demararii unei proiect de restructurare a unei companii este determinat de ciclul de viata al afacerii (expansiune, maturizare, declin), de conjunctura generala a mediului de afaceri si de performantele proprii ale companiei.

Restructurare poate fi necesara pentru:
* sustinerea extinderii si consolidarea afacerii;
* pregatirea unui “exit” sau integrarea intr-un grup de companii.
* stabilizarea si supravietuirea companiei;

 

Obiective
Obiectivele restructurarii sunt strans legate de scopul acesteia. Cateva exemple:
* identificarea si eliminarea activitatilor care genereaza pierderi constante pentru companie;
* reorganizarea si optimizarea activitatilor care pot genera vanzari, profit si lichiditati;
* reproiectarea proceselor de business astfel incat sa duca la imbunatatirea generala a performantelor afacerii.

 

Etape
Pentru a initia un proces de restructurare a afacerii, trebuie sa parcurgem urmatoarele etape:
* elaborarea unei analize SWOT a companiei: oportunitati si riscuri specifice mediului de afaceri in care activeaza firma, puncte tari si puncte slabe din activitatea curenta a firmei;
* identificarea simptomelor semnificative si stabilirea optiunilor de “interventie” pentru optimizarea performantelor companiei: planuri de actiune punctuale (revizuirea politicii de produs pe pietele tinta, reducerea treptata a costurilor fixe) sau planuri de restructurare totala sau partiala a companiei;
* evaluarea scopului si intensitatii / necesitatii restructurarii firmei;
* stabilirea obiectivelor si a planului de restructurare strategica sau operationala a companiei;
* implementarea si evaluarea planului de restructurare.

 

Nota:

Te intereseaza subiectul prezentat in articolul de mai sus?

Contacteaza-ma sau participa la evenimentele ABC Training Consulting.

Alte informatii / intrebari /opinii / recomandari sunt binevenite oricand!


Pe curand!

Anda

Leave a Reply