Noutati din piata de training 2009

Anda Racsa_ABC Training Consulting1Recent am citit doua articole din Wall-Street.ro care mi-au confirmat faptul ca piata de training se “reaseaza” intr-o directie buna, in sensul ca se pune mai mult accent pe identificarea nevoilor de training al firmelor beneficiare si se lanseaza noi programe de training sub aspectul continutului si al rezultatelor pe care le livreaza.


Articolele mentionate pot fi citite la urmatoarele link-uri:

1.Trainerii – Inovatori, pe o piata scufundata (http://bit.ly/dlWcV)

2.Investitie record in training: Britanicii de la ExP Group au alocat 1 mil. euro pentru a intra pe piata locala (http://bit.ly/14Zydt)


Cateva opinii personale:

Cred ca fiecare “jucator” trebuie sa se repozitioneze pe piata serviciilor de training in functie de cateva repere extrem de simple:

  • tipul de programe: soft-skills (ex: comunicare interdepartamentala) sau hard-skills (ex: management financiar pentru manageri si profesionisti);
  • profilul participantilor: top management, middle management, profesionisti din diverse domenii de activitate
  • nivelul de experienta al participantilor: basic, mediu, avansat;
  • modul de masurare si perioada in care apar primele rezultate ale participarii la programele de training

Si apoi sa dezvolte programe de training care sa corespunda unor nevoi de training reale, specifice mediului de afaceri actual.


De exemplu: programe de training pentru departamentele de Vanzari.


Tip program: hard-skills

Domeniu: finance for nonfinace

Participanti: managerul si membrii echipei de vanzari

Nivel basic: notiuni de baza privind finantele firmei si indicatorii financiari de eficienta a vanzarilor

Rezultate training: in maximum 7 zile de la finalizarea programului de training, participantii pot sa identifice sursele de castig si de pierderi ale vanzarilor pe categorii de produse, grupe de clienti, puncte de desfacere.


Astept insa si opiniile si comentariile voastre.

 

Leave a Reply