Obiectivele bancilor pentru anul 2011: “Mai aproape de clienti”

Money Expres a publicat articolul “Asteptarile bancherilor”, unde gasim informatii interesante despre obiectivele si strategiile societatilor bancare pentru anul 2011.


Redau mai jos cateva paragrafe din sectiunea “MAI APROAPE DE CLIENTI” si apoi am sa intervin cu un scurt comentariu. Va invit si pe voi sa va exprimati opiniile!


……………………………………………………

Per ansamblu, 2011 se anunță a fi și anul unui nou stil de a face banking în România. Toți bancherii pregătesc produse cât mai atractive, dobânzi și comisioane cât mai mici și au bugete de comunicare în creștere.


„Ceea ce observăm este o tendință de profesionalizare a sistemului bancar românesc. Toți se străduiesc să identifice mai bine segmentele de clienți, să lanseze produse mai bune, apar pachete de produse, prețuri diferențiate, se creează procese mai bune“, spune Andrei Caramitru, șeful McKinsey România, filiala locală a celei mai mari companii de consultanță din lume.


Profesionalizarea sistemului bancar local este un fenomen foarte îmbucurător, crede Caramitru pentru că facilitează accesul la credite al companiilor cu planuri de afaceri viabile și al persoanelor fizice cu bonitate și nu neapărat al celor care au garanții mari imobiliare. Se știe foarte bine că înainte de criză băncile acordau credite aproape exclusiv pe baza garanțiilor fără a verifica dacă afacerea sau persoana creditată va genera suficient cash‑flow pentru a rambursa creditul.”

……………………………………….


Opinii personale:


Desi se creeaza noi produse si servicii financiare si se imbunatateste comunicarea cu clientii, nu am observat schimbari fundamentale in modul de analiza si de evaluare a afacerilor in vederea accesarii creditelor bancare.


Adica firmele care vor finantare bancara, trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii: sa aiba situatii financiare cu evolutie pozitiva in ultimii 2-3 ani si sa aiba active imobiliare ca garantii.


Inca nu am observat sa se acorde o atentie deosebita planurilor de afaceri prezentate de companii, adica sa se analizeze in profunzime viabilitatea afacerii prin prisma produselor si serviciilor, pietei tinta, segmentelor de clienti platitori, avantajelor concurentiale, fluxurilor activitatilor de aprovizionare, prelucrare, distributie, vanzare si incasare, etc.


Adica sa se cunoasca si sa se inteleaga “realitatea din miezul afacerii”.

Situatiile financiare anterioare reprezinta o carte de vizita a clientului – o imagine standardizata.

Insa in spatele acestei imagini standardizate sunt multe aspecte particulare care trebuie cunoscute si analizate, astfel incat sa se poata evalua corect potentialul de business si de risc in relatia banca-client.


Analiza financiara trebuie extinsa spre analiza business-ului in ansamblu, atat pentru perioada anterioara cat si pentru perioada urmatoare. Doar asa se poate aprecia capacitarea de generare sustenabila a fluxurilor de numerar necesare pentru mentinerea si dezvoltarea afacerii si rambursarea datoriilor bancare.

…………………………………………


M-as bucura sa aflu si opiniile voastre.

Toate cele bune!

Anda

Leave a Reply