Ghidul cash-flow-ului firmei (3) / Managementul creantelor si al datoriilor comerciale

Mai intai, sa definim cele doua notiuni:

Creante (comerciale) = valoarea vanzarilor neincasate inca de la clienti (facturi de incasat)

Datorii (comerciale) = valoarea achizitiilor neplatite catre furnizori (facturi de platit)


Deci creantele si datoriile comerciale inseamna “angajamente in derulare” cu clientii si furnizorii firmei, ca urmare a unor tranzactii comerciale de vanzare sau de cumparare care au loc in perioada precedenta.


Creantele si datoriile comerciale influenteaza cash-flow-ul firmei pentru perioada urmatoare:

  • creantele comerciale sunt “bani imobilizati” la clienti si trebuie sa se transforme in “bani lichizi” pentru a plati datoriile firmei si pentru a se continua activitatea firmei;
  • datoriile comerciale sunt obligatiile de plata catre furnizorii de bunuri si servicii livrate.


Managementul creantelor si al datoriilor inseamna managementul “cash-flow-ului angajat” la termene de incasare si de plata scadente conform conditiilor negociate in cadrul tranzactiilor comerciale.


Insa, intre momentul negocierii si vanzarii si pana la momentul incasarii (intrarii banilor in cont) pot sa apara diverse situatii neprevazute sau necontrolabile in relatia / in activitatea clientului si care pot sa genereze dificultati in derularea fluxurilor de incasari.


De aceea trebuie sa monitorizam si sa evaluam permanent valoarea si structura creantelor pe termene scadente (in termen sau in intarziere) astfel incat sa gasim solutii pentru recupararea “banilor imobilizati” la clienti.


La fel se pune problema si in cazul datoriilor scadente catre furnizori, scadente care respecta scadentele negociate si scadente care sunt deja in depasire.


Analizand activitatea firmei pe componente comerciale (produse, vanzari si clienti, achizitii si furnizori) trebuie sa identificam solutii pentru evitarea blocajelor financiare si pentru asigurarea stabilitatii financiare a firmei, pe termen scurt / mediu / lung.

ABC - MANAGEMENTUL CREANTELOR SI DATORIILOR






Cum putem sa asiguram stabilitatea si dezvoltarea unei afaceri?

Cu ajutorul managerilor si profesionistilor care inteleg schimbarile mediului de afaceri si gasesc solutii pentru adaptarea firmei la aceste schimbari, avand la indemana cunostintele si abilitatile necesare.

 

Nota:

Te intereseaza subiectul prezentat in articolul de mai sus?

Contacteaza-ma sau participa la evenimentele ABC Training Consulting.

Alte informatii / intrebari /opinii / recomandari sunt binevenite oricand!

 

Pe curand!

Anda

Leave a Reply