Despre planificarea si bugetarea vacantei… sau a afacerii

Buget ceas

 

Perspective! Oricine poate sa-si planifice si sa bugeteze o vacanta sau renovarea unei locuinte sau… altceva. Iar asta inseamna ca poate sa inteleaga si sa se implice si in planificarea si bugetarea afacerii, luand in considerare mai multe scenarii posibile si resurse disponibile, in conditiile in care are o atitudine deschisa, cunostinte specifice si creativitate.

 

E o perioada plina de incertitudini si se resimte o preocupare deosebita pentru planificarea si bugetarea activitatilor firmei pentru anul in curs si pentru anul urmator.

Cum sa facem aceste estimari, cand mediul in care ne desfasuram activitatea este atat de imprevizibil?! Cand nu putem sti cum evolueaza criza sanitara si criza economica?

Si pentru ca raspunsurile si solutiile nu sunt simple, am auzit si opinii ca planificarea afacerii si bugetele firmei sunt inutile! Oare asa sa fie?!

 

Va invit sa incercati sa va relaxati, sa luati o coala de hartie si un pix si sa va ganditi la o minivacanta in perioada urmatoare! Iata cateva repere pentru planificarea si bugetarea vacantei:

 

  1. Alegeti perioada: luna, saptamana!
  2. Ganditi-va ce ati vrea sa faceti in acel week-end! De ce?
  3. Unde vreti sa petreceti week-end-ul? Cu cine?
  4. Cum credeti ca va fi vremea? Va influenteaza in vreun fel?
  5. Cum va pregatiti pentru acel week-end? De ce aveti nevoie?
  6. Care este bugetul alocat pentru week-end? Cum ati facut calculele?
  7. Credeti ca trebuie sa mai revizuiti ceva (locatia, traseul, numar persoane, bagaje)?
  8. Lipiti coala de hartie cu toate informatiile, undeva la vedere! Reusiti sa vizualizati “filmul” week-end-ului stabilit? Felicitari!

 

Cred ca, prin acest exercitiu, ati reusit sa va focusati si sa planificati o vacanta personala, in care obiectivele si solutiile alternative va apartin, in conditiile in care exista si constrangeri personale (timp, bani, etc) si un mediu inconjurator in care pot sa apara diverse situatii neprevazute (ex: vreme instabila, restrictii de circulatie, reglementari legale, etc), dar pentru care sunteti deschisi sa gasiti solutii pentru rezolvarea problemelor. Asa este?!

 

Atunci, recomandarea mea ar fi:

 

Incercati sa aveti aceeasi abordare si cand este vorba despre planificarea strategica, operationala si financiara a afacerii, chiar daca perioada in discutie este mult mai extinsa si nu se refera doar la zilele de week-end! Si mai ales, sa luati in calcul ca trebuie sa anticipati si sa gasiti solutii pentru diverse situatii pe care nu le puteti intotdeauna anticipa sau controla, dar pe care trebuie sa le depasiti!

 

! ABC - Bugete si KPI 2017-web

 

(click si poti vizualiza si descarca imaginea)

Daca aveti nevoie de ceva ajutor, nu ezitati sa ma contactati! Putem sa vorbim despre rolul fiecarui manager si specialist in planificarea si bugetarea activitatilor firmei, indiferent de departamentul din care face part, pe-ntelesul tuturor!

Trimite postarea si colegilor tai!

 

 

Viziteaza blog-ul. Vei gasi si alte informatii interesante! :)

Poti apela la serviciile Personal trainer, consultant, coach!

Sau putem organiza o sesiune de training online pentru colegi din diverse departamente ale firmei.

 

Toate cele bune!

Anda

 

Anda Racsa – Manager Proiecte ABC Training Consulting

telefon: 0740.590.406 | anda@abctrainingconsulting.ro

 

1. Anda Racsa nov 2014-5682pp

 

Leave a Reply