Care sunt prioritatile managementului firmelor pentru anul 2010?

strategii de afaceriReducerea costurilor a fost si ramane prioritatea majoritatii firmelor in anul 2009.


S-a actionat mai ales in zona reducerii costurilor in domeniul resurselor umane – disponibilizari de personal, reduceri de salarii si alte beneficii de natura salariala, eliminarea bugetelor de training. Deasemenea s-au luat masuri de restrangere a activitatii de productie, de promovare si de distributie, s-au eliminat investitiile etc.


Cauzele obiective care au determinat luarea acestor masuri de catre managementul firmelor au fost: restrangerea pietelor de desfacere, limitarea accesului la sursele de finantare, instabilitatea mediului politic si a mediului de afaceri.


Care sunt prioritatile managementului firmelor in anul 2010?

Care sunt strategiile generale ale afacerii pe termen scurt, mediu si lung?


  • Vor fi restructurate portofoliile de produse si servicii la nevoile actuale ale clientilor tinta?
  • Vor fi revizuite politicile de preturi de vanzare, de promovare si de distributie a produselor, astfel incat clientii sa inteleaga caracteristicile, avantajele si beneficiile fiecarui produs si astfel sa fie stimulata cererea de consum?
  • Va fi implementat un sistem de masurare a performantelor la nivel de firma si pe tipuri de activitati?
  • Se vor relua investitiile care sustin relansarea activitatii firmei?


Sunt doar cateva subiecte lansate pentru discutii in mediul virtual (prin intermediul internet-ului) sau in cadrul intalnirilor organizate periodic de catre echipa ABC Training Consulting.


Leave a Reply