Cum elaboram strategiile de afaceri si bugetele firmei pentru anul 2011?

Desi strategiile de afaceri se diferentiaza in functie de situatia specifica fiecarei firme in actualuala conjuctura a mediului de afaceri, exista insa doua repere comune de la care incepe “constructia” oricarei strategii pentru mentinerea, consolidarea si dezvoltarea afacerii si anume:

  • anticiparea nevoilor de consum si ale puterii de cumparare ale clientilor tinta, pe termen scurt, mediu si lung;
  • “modelarea” afacerii din perspectiva ofertei de produse si servicii, a mijloacelor de promovare si vanzare a acestora catre piata si clientii tinta.


Strategiile de afaceri se clasifica si se diferentiaza in functie de urmatoarele elemente:

  • dupa natura obiectivelor incorporate: pentru supravietuire si mentinere pe piata, pentru consolidarea si dezvoltarea afacerilor;
  • dupa natura abordarilor: pentru restructurarea afacerii, pentru optimizarea sistemului de management al firmei;
  • dupa sfera de cuprindere a activitatii firmei: globale si partiale (comerciale, financiare, de resurse umane,etc).


(citeste aici si alte info publicate intr-un articol  Startups.ro)


Orice strategie de afaceri trebuie transpusa intr-un set de obiective si planuri de actiune pe perioade bine determinate, astfel incat sa se poata face evaluarea resurselor necesare si alocarea bugetelor specifice.


Bugetele firmei reprezinta “proiectia financiara” a strategiei / planului de actiuni ale firmei pe termen scurt, mediu si lung si trebuie sa aiba in vedere toate variabilele relativ controlabile (ex: specializarea sau diversificarea gamei de produse, intrarea pe o noua piata de desfacere, flexibilizarea politicii de preturi de vanzare etc) si toate variabilele necontrolabile ale afacerii (ex: impozite si taxe, cursul valutar, rata dobanzii etc).


Daca nu luam in considerare toate aceste elemente de baza pentru fundamentarea bugetului economico-financiar al unei afaceri, atunci vom obtine doar un buget matematic al unei firme, adica un buget “fara o poveste, un scenariu de business” in spatele acestor cifre; in aceasta situatie, bugetul nu este privit ca un instrument de management al afacerii ci doar ca un instrument de lucru al departamentului financiar-contabil, prin care se compara realizarile cu estimarile financiare, pentru diverse perioade bugetate.


Bugetele firmei se clasifica si se diferentiaza dupa urmatoarele criterii:

  • dupa sfera de cuprindere: bugete globale (bugetul de venituri si de cheltuieli, bugetul de incasari si de plati) si bugete specifice (bugetul de vanzari, bugetul de achizitii, bugetul de personal etc).
  • dupa natura abordarilor: bugete fixe (pentru activitatea administrativa) si bugete flexibile (pentru activitatea comerciala).


In actuala criza economico-financiara prelungita, conducerea firmelor trebuie sa aiba in vedere elaborarea mai multor scenarii de afaceri si a mai multor variante de bugete, pentru ca mediul de afaceri este instabil, imprevizibil, si intr-o continua dinamica.


(citeste aici si alte info publicate intr-un articol  Startups.ro)



Nota:

Te intereseaza subiectul prezentat in articolul de mai sus?

Contacteaza-ma sau participa la evenimentele ABC Training Consulting.

Alte informatii / intrebari /opinii / recomandari sunt binevenite oricand!


Pe curand!

Anda

Leave a Reply