Cum am devenit si de ce-mi place sa fiu trainer…

1. Anda Racsa nov 2014-5682ppImi place extraordinar de mult sa fiu trainer! De ce?

Pentru ca am ocazia sa cunosc multi oameni deosebiti si proiecte interesante!

Pentru ca este o sursa continua de inspiratie, de creativitate si de motivatie!

Pentru ca incep sa lucrez cu cate un grup de 5-10 sau chiar 20 persoane si devenim o echipa!

Avem obiective comune si ne implicam pentru obtinerea unor rezultate cat mai bune! Invatam unii de la altii, intr-o atmosfera deschisa si relaxata. Subiectele abordate (management, finante, etc) devin placute, incitante, usor de inteles!

 

Cand am inceput sa ma ocup de training?
A trecut ceva vreme si am parcurs mai multe etape, pe care abia acum le constientizez.

 

Prima etapa
In facultate (ASE Bucuresti, perioada 1989-1994) am lipsit de la multe cursuri (nu va spun acum motivele…). Cand se apropia sesiunea de examene, aveam insa toate suporturile de curs! Toti colegii ma ajutau, pentru ca aveam urmatoarea “intelegere”: ei imi dadeau cursurile, eu le citeam pe toate, le sintetizam si apoi le explicam care erau ideile de baza pentru care fiecare subiect de examen. Toata lumea era multumita, pentru ca reuseam sa invatam eficient si luam note mari!

 

A doua etapa
La un an dupa ce m-am angajat la primul meu job, o colega m-a intrebat daca pot sa fac meditatii la Economie, cu fata ei, pentru a da admitere la ASE Bucuresti. I-am raspuns DA, fara sa stau prea mult pe ganduri. Am fost foarte fericita, cand colega mea mi-a spus ca fata ei are alt tonus, ca ii place aceasta materie si este foarte motivata sa invete! A luat 9,80 la examenul de admitere! Din anul urmator, am facut foarte multe meditatii – astfel incat parea ca am doua job-uri: de la 8.00 – 16.00 si de la 17.00 – 20.00. Munceam destule ore pe zi, dar nu simteam oboseala, pentru ca imi placea ceea ce faceam!

 

A treia etapa
La inceputul anului 1999 m-am mutat in Bucuresti. A fost o conjunctura foarte interesanta!
In cea de-a doua jumatate a anului 1998 am facut parte din echipa care a elaborat programul de restructurare a firmei pe toate componentele de activitate: comerciala, operationala si financiara. Pentru rentabilizarea afacerii a fost necesara luarea mai multor masuri: renuntarea la produsele neprofitabile si la clientii rau platnici, iar asta a insemnat si inchiderea unor sectii de productie si reducerea numarului de personal direct productiv si administrativ.

Si din departamentul meu trebuia sa plece o persoana! Nu puteam sa renunt la nimeni!

Si atunci am gasit solutia: plec eu!

Oricum imi doream sa revin in Bucuresti, dar nu stabilisem cand si cum. Si iata ca sosise momentul!

Dupa mai multe interviuri, am reusit sa ma angajez pe postul de manager al departamentului de consultanta economico financiara intr-o firma nou infiintata. Colegii mei de departament abia terminasera facultatea si erau la primul job (!). Astfel a trebuit, mai intai, sa-i invat cum trebuie sa lucram in echipa intr-o companie si care este locul, rolul si contributia fiecaruia pentru derularea cu succes a proiectelor de consultanta.

Iar eu am invatat ca trebuie sa-mi adaptez stilul de management la acest context total inedit pentru mine: firma in faza de start-up, colegi la primul job, proiect de consultanta pentru un domeniu pe care nu il cunosteam suficient de bine atunci (telecomunicatii).

 

A patra etapa
In perioada 2002 – 2004 am coordonat activitatea de Analize economice si Bugete intr-o firma aflata intr-o puternica faza de dezvoltare a afacerii si unde conducerea firmei era preocupata de planificarea, controlul si optimizarea performantelor firmei. In aceasta perioada, alaturi de echipa mea, am reusit sa-i invatam pe toti managerii de departamente sa elaboreze bugete si sa-si fundamenteze deciziile manageriale pe criterii economico-financiare.

In aceeasi perioada (printr-o pura intamplare) am primit propunerea de a fi trainer-colaborator intr-o firma de training, pentru modulul de Bugete. Am inceput sa elaborez suporturi de curs, atat partea teoretica cat si studiile de caz. Asa am descoperit si ca imi place sa scriu si astfel am reusit sa fiu co-autor al cartii “Abordari practice privind finantele firmei” (Editura Irecson, an 2006).

 

A cincea etapa (dar nu si ultima)
In vara anului 2004, m-am hotarat sa infiintez firma ABC Training Consulting (Analize, Bugete, Controlling) si sa transform “hobby-ul” meu intr-o activitate permanenta, care-mi aduce multe bucurii, pentru ca pot sa dezvolt diverse proiecte si sa lucrez cu oameni extraordinari. Imi place sa lucrez cu antreprenori, cu manageri, cu specialisti din diverse departamente ale firmei!

 

Update! Si imi place sa lucrez si cu liceeni si studenti!

Ne intalnim si vorbim despre mediul de afaceri, antreprenoriat, profesii, contabilitate, finante, etc.

Pentru ca sunt curiosi si vor sa afle cat mai multe despre posibilitatile de dezvoltare personala si profesionala, astfel incat sa fie pregatiti pentru o “piata muncii’ intr-o continua dinamica.

Incerc sa completez ceea ce lipseste in sistemul de invatamant traditional: legatura intre cunostintele teoretice (specifice materiilor Economie, Contabilitate, Finante, Management) si formarea abilitatilor practice si a unei viziuni cat mai clare despre ceea ce se intampla in mediul de afaceri actual si in perspectiva.

Pentru ca tehnologia, automatizarea, robotizarea… schimba toate domeniile de activitate si toate profesiile! Sunt parinte si ma preocupa pregatirea copiilor si tinerilor pentru viitor!

Si imi place sa gasesc “liantul” intre generatii, astfel incat sa poata lucra in echipa si sa aiba rezultate remarcabile!

 

Si pentru ca fiecare proiect de training are particularitatile sale, imi place sa dezvolt noi servicii personalizate la nevoile partenerilor mei, cum ar fi:

Teste de Evaluare a cunostintelor

Agenda pentru personalizare training financiar

Ghiduri Financiare practice (format electronic)

Personal Trainer (intalniri unu la unu)

Workshop-uri intensive ( 1-2 ore)

Programe de training personalizate

 

Si mai pregatesc niste surprize! :)

Despre networking si teambuilding zilnic, la locul de munca!

 

Daca vreti sa discutam mai multe detalii, va invit sa ma contactati oricand!

anda@abctrainingconsulting.ro, telefon: 0740.590.406

 

Ramanem in legatura!
Anda

 

Tags:

Leave a Reply