Cum am devenit si de ce-mi place sa fiu trainer financiar si nu numai…

1. Anda Racsa nov 2014-5682ppImi place extraordinar de mult sa fiu trainer & antrenor! De ce?

Pentru ca am ocazia sa cunosc multi oameni deosebiti si proiecte interesante!

Pentru ca este o sursa continua de inspiratie, de creativitate si de motivatie!

Pentru ca incep sa lucrez cu o persoana sau un grup de 5-10 sau chiar 20 persoane si devenim o echipa!

Avem obiective comune și ne implicam pentru obținerea unor rezultate mai bune! Învatam unii de la altii, într-o atmosfera deschisa și relaxată. Subiectele abordate (management, finante, etc) devin placute, incitante, usor de inteles!

 

Cand am inceput sa ma ocup de training?
A trecut ceva timp și am parcurs mai multe etape, pe care acum le constientizez.

 

Prima etapa
În facultate (ASE București, perioada 1989-1994) am lipsit de la multe cursuri (nu va spun acum motivele …). Când se apropia sesiunea de examen, aveam toate suporturile de curs! Toti colegii ma ajutau, pentru ca aveam urmatoarea “intelegere”: ei imi dadeau cursurile, le citeam pe toate, le sintetizam si apoi le explicam care sunt ideile de baza pentru care fiecare examen . Toata lumea era mulțumită, pentru că reușeam sa învatam eficient și sa luam note mari!

 

O a doua etapa
Dupa ce m-am angajat la primul meu job , o colega m-a intrebat daca pot sa fac meditatii la Economie , cu fata ei, pentru admiterea la ASE Bucuresti. I-am răspuns DA, fără să stau prea mult pe ganduri. Am fost foarte fericita, cand colega mea mi-a spus ca fata ei are alt tonus , ca ii place aceasta materie si este foarte motivata sa invate ! A luat 9,80 la examenul de admitere! Din anul următor, am făcut foarte multe meditații – așa că am avut două locuri de muncă: de la 8.00 la 16.00 (analist financiar) și de la 17.00 la 20.00 (meditator la economie). Munceam destule ore pe zi, dar nu simteam oboseala, pentru ca imi placea foarte mult ceea ce faceam!

 

A treia etapa
La inceputul anului 1999 m-am mutat în București. A fost o conjunctura foarte interesanta!
În cel de-al doilea semestru al anului 1998 am făcut parte din echipa care a elaborat un program de restructurare al unei firme pe toate componentele de activitate: comercială, operațională și financiară. Pentru rentabilizarea afacerii a fost necesara luarea mai multor masuri: renuntarea la produsele neprofitabile si la clientii rau platnici, iar acest lucru a insemnat si inchiderea unor sectii de productie si reducerea numarului de personal direct productiv si administrativ.

Și din departamentul meu trebuia să plece o persoană! Nu puteam renunța la nimeni!

Si atunci am gasit solutia: plec eu!

Oricum imi doream sa revin in Bucuresti, dar nu stabilisem cand si cum. Și iata ca sosise momentul!

Dupa mai multe interviuri, am reusit sa ma angajez pe postul de manager al departamentului de consultanta economico-financiara intr-o firma noua infiintata. Colegii mei de departament abia absolvisera facultatea și erau la primul job (!).  Astfel, trebuia să învățăm mai întâi cum trebuie să lucrăm în echipă într-o companie și care este locul, rolul și contribuția fiecăruia pentru desfășurarea cu succes a proiectelor de consultanță.

Și eu am învățat că trebuie să-mi adaptez stilul de management la acest context total inedit pentru mine: firma în faza de start-up, colegi la primul job, proiect de consultanță pentru un domeniu pe care nu il știam suficient de bine atunci (telecomunicatii ).

 

A patra etapa
În perioada 2002-2004 am coordonat activitatea de analiză economică și de buget într-o firmă aflată într-o puternica etapă de dezvoltare a afacerilor și în care conducerea întreprinderii era preocupată de planificarea, controlul și optimizarea performanțelor firmei. În această perioadă, împreună cu echipa mea, am reușit să-i ajutam pe toți managerii de departamente să elaboreze bugete și să-și fundamenteze deciziile manageriale pe criterii economico-financiare.

In aceeasi perioada (printr-o pura intamplare) am primit propunerea de a fi trainer-colaborator intr-o firma de training, pentru modulul de Bugete. Am început să elaborez suporturi de curs, atât partea teoretică, cât și studiile de caz. Asa am descoperit ca imi place sa scriu si astfel am reusit sa fiu co-autor al cartii “Abordari practice privind finantele firmei” (Editura Irecson, 2006).

 

A cincea etapa (dar nu si ultima)
In vara anului 2004, am hotarat sa infiintez firma ABC Training Consulting ( Analiza , Bugete, Control) si sa transform “hobby-ul” meu intr-o activitate permanenta , care imi aduce multa satisfactie, pentru ca pot dezvolta diverse proiecte si pot lucra cu oameni extraordinari. Imi place sa lucrez cu antreprenori, cu manageri, cu specialisti din diverse departamente ale firmei!

Învătam unii de la alții, găsim surse de motivare și inspirație! :)

 

Update! Si imi place sa lucrez si cu liceeni si studenti!

Ne intalnim si vorbim despre mediul de afaceri, antreprenoriat, profesii, contabilitate, finante, inteligenta artificiala etc. Pentru ca sunt curiosi si vor sa afle mai multe despre posibilitatile de dezvoltare personala si profesionala, astfel incat sa fie pregatiti pentru o “piata muncii” intr-o continuă dinamică.

Incercam sa completam ceea ce lipseste in sistemul traditional de invatamant: legatura intre cunostintele teoretice (specific materiilor Economie, Contabilitate, Finante, Management) si formarea abilitatilor practice si o viziune mai clara despre ceea ce se intampla in mediul de afaceri actual si in perspectiva .

Pentru ca tehnologia, automatizarea, robotizarea … schimba toate domeniile de activitate si toate profesiile ! Sunt parinte si ma preocupa pregatirea copiilor si a tinerilor pentru viitor!

Si imi place sa gasesc “liantul” intre generatii , astfel incat sa poata lucra in echipa si sa aiba rezultate remarcabile!

 

Si pentru ca fiecare proiect de training are obiective specifice, imi place sa dezvolt noi servicii personalizate la nevoile partenerilor mei, cum ar fi:

Teste de evaluare a cunoștințelor

Agenda pentru personalizare training financiar

Ghiduri Practică financiară (format electronic)

Instructor personal (intalniri unu la unu)

Microlearning / blog

Workshop-uri intensive (1-2 ore)

Programe de training personalizate

 

Mai pregătesc si alte proiecte! :)

Despre networking si teambuilding zilnic, la locul de munca!

Formare online (video) pe platforma de e-learning!

Noutati zilnice postate pe paginile Facebook sau LinkedIn !

 

Daca doriti sa discutam mai multe detalii, va invit sa ma contactati oricand!

anda@abctrainingconsulting.ro, telefon: 0740.590.406

 

Ramanem în legătură!
Anda

 

 

Leave a Reply