Cum am devenit si de ce-mi place sa fiu trainer financiar si nu numai…

1. Anda Racsa nov 2014-5682ppImi place extraordinar de mult sa fiu antrenor ! De ce?

Pentru ca am ocazia sa cunosc multi oameni deosebiti si proiecte interesante!

Pentru ca este o sursa continua de inspiratie, de creativitate si de motivatie !

Pentru ca incep sa lucreze cu un grup de 5-10 sau chiar 20 persoane si devenim o echipa!

Avem obiective comune și ne implicăm pentru obținerea unor rezultate mai bune! Învățați pe alții, într-o atmosferă deschisă și relaxată. Subiectele abordate (management, finante, etc) devin placute, incitante, usor de inteles!

 

Cand imi incep sa ma ocup de training?
A trecut ceva timp și am parcurs mai multe etape, pe care acum le constientizez.

 

Prima etapa
În facultate (ASE București, perioada 1989-1994) am lipsit de la multe cursuri (nu va spun acum motivele …). Când s-au apropiat sesiunea de examen, aveam toate suporturile de curs! Toti colegii ma ajutau, pentru ca aveam urmatoarea “intelegere”: ei imi dadeau cursurile, le citeam pe toate, le sintetizeaza si apoi le explicam care sunt ideile de baza pentru care fiecare examen . Toata lumea era mulțumită, pentru că reușeam să învăț eficient și luam nota mare!

 

O a doua etapa
La un an dupa ce am angajat la prima mea slujba , o colega ma intrebat daca pot sa fac meditatii la Economie , cu fata ei, pentru a da admitere la ASE Bucuresti. I-am răspuns DA, fără să stau prea mult pe ganduri. Am fost foarte fericita, cand colega mea mi-a spus ca fata lor sunt alt tonus , ca ii place aceasta materie si este foarte motivata sa invata ! A luat 9,80 la examenul de admitere! Din anul următor, am făcut foarte multe meditații – așa că am două locuri de muncă: de la 8.00 la 16.00 și de la 17.00 la 20.00.Munceam destule ore pe zi, dar nu simt oboseala, pentru ca imi placea ce fac!

 

A treia etapa
Începutul anului 1999 am mutat în București. A fost o conjunctura foarte interesanta!
În cel de-al doilea semestru al anului 1998 am făcut parte din echipa care a elaborat un program de restructurare a unei firme pe toate componentele de activitate: comercială, operațională și financiară. Pentru rentabilizarea afacerii a fost necesara luarea mai multor masuri: renuntarea la produsele neprofitabile si la clientii rau platnici, iar acest lucru a insemnat si inchiderea unor sectii de productie si reducerea numarului de personal direct productiv si administrativ.

Și din departamentul meu trebuia să plece o persoană! Nu pot renunța la nimeni!

Si atunci am gasit solutia: plec eu!

Oricum imi doream sa revenim in Bucuresti, dar nu stabilisem cand si cum. Și iata ca sosise momentul!

Dupa mai multe interviuri, am reusit sa ma angajez pe postul de manager al departamentului de consultanta economico-financiara intr-o firma noua infiintata. Colegii mei de departament au absolvit facultatea și au fost la prima treabă (!). Astfel, trebuie să învățăm mai întâi cum trebuie să lucrăm în echipă într-o companie și care este locul, rolul și contribuția fiecăruia pentru desfășurarea cu succes a proiectelor de consultanță.

Și eu am învățat că trebuie să-mi adaptez stilul de management la acest context total inedit pentru mine: firma în faza de start-up, colegi la prima treabă, proiect de consultanță pentru un domeniu pe care nu știu suficient de bine atunci (telecomunicatii ).

 

A patra etapa
În perioada 2002-2004 am coordonat activitatea de analiză economică și de buget într-o firmă aflată într-o etapă de dezvoltare a afacerilor și în care conducerea întreprinderii era preocupată de planificarea, controlul și optimizarea performanțelor firmei. În această perioadă, împreună cu echipa mea, am reușit să-i ajut pe toți managerii de departamente să elaboreze bugete și să-și fundamenteze deciziile manageriale pe criterii economico-financiare.

In aceeasi perioada (printr-o pura intamplare) am primit propunerea de a fi trainer-colaborator intr-o firma de training, pentru modulul de Bugete . Am început să elaborez suporturi de curs, atât partea teoretică, cât și studiile de caz. Asa am descoperit ca imi place sa scriu si astfel am reusit sa fiu co-autor al cartii “Abordari practice privind finantele firmei” (Editura Irecson, 2006).

 

O Etapa Cincea (dar nu si ultima)
In Anul Vara 2004, am hotarat sa infiintez firma ABC Training Consulting ( Analiza , Bugete, Control) Si Sa transformam “hobby-ul” meu intr-o Activitate permanenta , de ingrijire-mi aduce multe bucurie, pentru ca pot dezvolta diverse proiecte si pot lucra cu oameni extraordinari. Imi place sa lucrez cu antreprenori, cu manageri, cu specialisti din diverse departamente ale firmei!

Învățați pe alții, găsiți resurse de motivare și inspirație! :)

 

Actualizați! Si imi place sa lucrez si cu liceeni si studenti!

Ne intalnim si vorbim despre mediul de afaceri, antreprenoriat, profesii, contabilitate, finante, inteligenta artificiala etc. Pentru ca sunt curiosi si vor sa afle mai multe despre posibilitatile de dezvoltare personala si profesionala, astfel incat sa fie pregatiti pentru o “piata muncii” intr-o continuă dinamică.

Incercati sa completati ceea ce lipseste in sistemul traditional de invatamant: legatura intre cunostintele teoretice (specific materialelor Economie, Contabilitate, Finante, Management) si formarea abilitatilor practice si o viziune mai clara despre ceea ce se intampla in mediul de afaceri actual si in Perspectiva .

Pentru ca tehnologia, automatizarea, robotizarea … schimba toate domeniile de activitate si toate profesiile ! Sunt parinte si ma preocupa pregatirea copiilor si a tinerilor pentru viitor!

Si imi place sa gasesc “liantul” intre generatii , astfel incat sa poata lucra in echipa si sa aiba rezultate remarcabile!

 

Si pentru ca fiecare proiect de training sunt specialitatele sale, imi place sa dezvolt noi servicii personalizate la nevoile partenerilor mei, cum ar fi:

Teste de evaluare a cunoștințelor

Agenda pentru personalizare training financiar

Ghiduri Practică financiară (format electronic)

Instructor personal (intalniri unu la unu)

Microlearning / blog

Workshop-uri intensive (1-2 ore)

Programe de training personalizate

 

Mai pregătesc ceva surprinzător! :)

Despre networking si teambuilding zilnic, la locul de munca!

Formare online (video) pe platforma de e-learning!

Noutati zilnice postate pe paginile Facebook sau LinkedIn !

 

Daca doriti sa discutati mai multe detalii, va invitam sa ma contactati oricand!

anda@abctrainingconsulting.ro, telefon: 0740.590.406

 

Ramanem în legătură!
Anda

 

 

Tags:

Leave a Reply