Clasificarea si calculatia costurilor firmei. Optimizarea costurilor de achizitii si de productie.

Beneficiari:

  • Manageri si Specialisti din departamentele Achizitii, Distributie, Productie
  • Manageri si Specialisti din departamentele Contabilitate,Controlling

 

Avantajele participantilor:

  • Vor intelege continutul notiunile de baza privind finantele firmei.
  • Vor identifica conexiunile dintre activitatile desfasurate si costurile specifice.
  • Vor invata cum sa analizeze si sa gaseasca solutii pentru optimizarea costurilor.

 

Sesiunile programului de training se pot derula independent sau succesiv

(notiuni de baza, exemplificari, studii de caz, discutii libere)

 

  • FC-01: Bazele cunoasterii si optimizarii costurilor firmei

 

1. Necesitatea si importanta cunoasterii si optimizarii costurilor firmei

Viziune de ansamblu asupra conexiunilor dintre activitatile si finantele firmei.

Continutul economic al notiunilor: venituri, costuri, profit; incasari, plati, cash; creante si datorii.

Scopul, structura si continutul situatiilor financiare ale firmei: CPP, Bilant, Cash-flow.

Optimizarea costurilor = avantajul intern competitiv al afacerii, pe termen scurt, mediu si lung.

 

2. Tipologia cheltuielile si a costurile firmei

Pe fluxuri de activitate: costuri de achizite, de productie, de distributie.

Dupa natura resurselor consumate: materiale, salariale, servicii terti.

Dupa comportamentul fata de volumul activitatii:  fixe si variabile.

Dupa modul de identificare si repartizare: directe si indirecte.

Pe tipuri de centre de gestiune: de cost, de profit, de investitii.

Dupa implicatiile privind fluxurile de numerar: platibile, neplatibile.

Dupa momentul calculatiei: estimate si realizate.

 

3. Identificarea si calculatia costurilor

Centre de cost ale firmei: departamente, sectii de productie, spatii de depozitare, etc.

“Obiecte” de calculatie a costurilor: produse si servicii achizitionate, distribuite, procese de productie, etc.

Metode de calculatie a costurilor: standard cost, costuri directe, costuri complete.

Identificarea activitatilor si a resurselor consumate pentru calculatia costurilor.

Alocarea directa a cheltuielilor proprii si identificabile.

Alocarea indirecta a cheltuielilor comune, prin diverse chei de repartizare.

 

  • FC-02: Bugetarea, controlul si optimizarea costurilor firmei

 

1. Planificarea si controlul costurilor firmei cu ajutorul bugetelor

Continutul economic al bugetului, rolul in optimizarea costurilor si a profitabilitatii firmei.

Pragul de rentabilitate (pierderi firma = 0) ca rezultanta intre veniturile si costurile firmei.

Nevoia de finantare a capitalul de lucru comercial este influentata de stocuri, achizitii, furnizori.

Principii generale de bugetare, etape ale elaborarii bugetelor, metode de bugetare.

Tipologia, scopul, conexiunile, structura si continutul bugetelor firmei.

Elaborarea bugetelor specifice pe centre de buget:

Bugetul de Achizitii, Bugetul de Productie, Bugetul de Plati furnizori, etc

Principii generale si tipuri de raportari de control bugetar al costurilor.

Identificarea si analiza cauzelor abaterilor bugetare.

 

2. Optimizarea responsabila a costurilor firmei

Factori care influenteaza costurile firmei: interni si externi, cantitativi si financiari.

Viziune de ansamblu privind abordarea optimizarii responsabila a costurilor firmei.

Solutii specifice pentru optimizarea costurilor de achizite, de productie, de distributie.

 

3. Indicatori de evaluare a eficientei optimizarii costurilor pe “obiecte de calculatie”.

Specifici achizitiilor: costul mediu per tona materii prime, valoarea medie a unei comenzi de achizitii, etc.

Specifici distributiei: cost de livrare per comanda, vehicule incarcate per ora, etc.

Specifici transportului: cost per tona sau per km, grad de utilizare a capacitatii de transport, etc

Specifici productiei: costul mediu de productie per tona, gradul de utilizare a capacitatii de productie.

 

Informatii organizatorice:

Sesiunile de training open sunt anuntate in Sectiunea Evenimente.

Sesiunile in-house se stabilesc, de comun acord,  impreuna cu firma beneficiara.

 

Recomandare:

Pentru mentinerea si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor dobandite de participantii la training, va recomandam sa aveti in vedere si programarea unor sesiuni periodice de follow-up, consultanta si asistenta in implementare la locul de munca.

 

Contactati-ne pentru orice alte informatii:

Anda Racsa – Manager Proiecte ABC Training Consulting

telefon: 0740.590.406 | anda@abctrainingconsulting.ro