Managementul costurilor firmei: clasificare, analiza, solutii de optimizare

echipa 10 a

Beneficiari:

  • Manageri si Specialisti din toate departamentele firmei / finance si nonfinance.

 

Avantajele participantilor:

  • Vor intelege continutul notiunile de baza privind finantele firmei.
  • Vor identifica conexiunile dintre activitatile desfasurate si costurile specifice.
  • Vor invata cum sa analizeze si sa gaseasca solutii pentru optimizarea costurilor.

 

Sesiunile programului de training se pot derula independent sau succesiv

si vor fi personalizate in functie de profilul participantilor: finantisti si non-finantisti

(notiuni de baza, exemplificari, studii de caz, discutii libere,  info – video, 5 min)

 

 

1) Managementul costurilor – o necesitate pentru luarea deciziilor de afaceri

Managementul costurilor: clasificare, inregistrare, analiza, masuri de optimizare.

Analiza costurilor – necesitate pentru luarea deciziilor de afaceri:

stabilirea centrelor de gestiune si calculatia costurilor

stabilirea costurilor maximale de achizitie bunuri si servicii

stabilirea reducerilor de pret comerciale si financiare

stabilirea cifrei de afaceri la prag de rentabilitate

stabilirea investitiilor productive si adminstrative

Analiza veniturilor si a costurilor si solutii pentru optimizarea profitabilitatii afacerii:

marja comerciala, EBITDA, rezultatul exploatarii, rezultatul net, pragul de rentabilitate

rata marjei comerciale, rata EBITDA, rentabilitatea operationala, rentabilitatea neta

 

2) Clasificarea si analiza cheltuielile si costurile firmei

Dupa natura resurselor consumate: materiale, salariale, financiare, servicii terti.

Dupa specificul activitatilor, pentru: productie, vanzari, distributie, administrare generala.

Dupa natura activitatii desfasurate: operationale, investitionale.

Dupa comportamentul fata de volumul activitatii:  fixe si variabile.

Dupa modul de identificare si repartizare: directe si indirecte.

Dupa momentul calculatiei: estimate si realizate.

Dupa implicatiile privind fluxurile de numerar: platibile, neplatibile.

 

3) Clasificarea centrelor de gestiune manageriala si calculatia costurilor

Stabilirea centrelor de gestiune manageriala si identificarea surselor de castig sau de pierderi:

dupa structura organizatorica a firmei: directii, departamente, compartimente, sectii, etc

dupa natura activitatii desfasurate: centre de venit, de profit, de cost, de investitii

Delimitarea “obiectului” de calculatie a costurilor: produse si servicii, activitati si procese, etc.

Stabilirea metodei de calculatie a costurilor: standard cost, costuri directe, costuri complete.

Alocarea directa a cheltuielilor identificabile pe centre de gestiune si obiecte de calculatie.

Alocarea indirecta a cheltuielilor comune, prin diverse chei de repartizare.

 

4) Masuri de optimizare responsabila a costurilor si cresterea profitabilitatii firmei

Analiza surselor de castig si de pierderi ale firmei: produse, clienti, furnizori, activitati, etc.

Analiza factorilor care influenteaza costurile firmei: interni si externi, controlabili si necontrolabili, cantitativi, calitativi si financiari.

Solutii specifice pentru optimizarea costurilor firmei si cresterea profitabilitatii afacerii.

Indicatori de evaluare a eficientei optimizarii costurilor pe “obiecte de calculatie”:

costul mediu al relatiilor cu clientii si costul mediu al unei comenzi de vanzare

costul mediu al unei comenzi de achizitii, costul mediu de transport

costul mediu de productie sau de realizare a unui serviciu, etc.

 

 

Informatii organizatorice:

Sesiunile de training open sunt anuntate in Sectiunea Evenimente.

Sesiunile in-house se stabilesc, de comun acord,  impreuna cu firma beneficiara.

 

Recomandare:

Pentru mentinerea si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor dobandite de participantii la training, va recomandam sa aveti in vedere si programarea unor sesiuni periodice de follow-up, consultanta si asistenta in implementare la locul de munca.

 

Contactati-ne pentru orice alte informatii:

Anda Racsa – Manager Proiecte ABC Training Consulting

telefon: 0740.590.406 | anda@abctrainingconsulting.ro