Beneficiari:
- Manageri si Specialisti din toate departamentele firmei / finance si nonfinance.
Avantajele participantilor:
- Vor intelege continutul notiunile de baza privind finantele firmei.
- Vor identifica conexiunile dintre activitatile desfasurate si costurile specifice.
- Vor invata cum sa analizeze si sa gaseasca solutii pentru optimizarea costurilor.
- Vor constientiza importanta comunicarii si colaborarii intre toate departamentele firmei.
Sesiunile programului de training se pot derula independent sau succesiv
si vor fi personalizate in functie de profilul participantilor: finantisti si non-finantisti
(notiuni de baza, exemplificari, studii de caz, discutii libere, info – video, 5 min)
1) Managementul costurilor – o necesitate pentru luarea deciziilor de afaceri
Scopul, caracteristicile si conexiunile contabilitatii financiare si ale contabilitatii costurilor.
Managementul costurilor: clasificare, inregistrare, analiza, masuri de optimizare.
Analiza costurilor – necesitate pentru luarea deciziilor de afaceri:
stabilirea centrelor de gestiune si calculatia costurilor
stabilirea costurilor maximale de achizitie bunuri si servicii
stabilirea reducerilor de pret comerciale si financiare
stabilirea cifrei de afaceri la prag de rentabilitate
stabilirea investitiilor productive si adminstrative
Analiza veniturilor si a costurilor si solutii pentru optimizarea profitabilitatii afacerii:
marja comerciala, EBITDA, rezultatul exploatarii, rezultatul net, pragul de rentabilitate
rata marjei comerciale, rata EBITDA, rentabilitatea operationala, rentabilitatea neta
2) Clasificarea si analiza cheltuielile si costurile firmei
Dupa natura resurselor consumate: materiale, salariale, financiare, servicii terti.
Dupa specificul activitatilor, pentru: productie, vanzari, distributie, administrare generala.
Dupa natura activitatii desfasurate: operationale, investitionale.
Dupa comportamentul fata de volumul activitatii: fixe si variabile.
Dupa modul de identificare si repartizare: directe si indirecte.
Dupa momentul calculatiei: estimate si realizate.
Dupa implicatiile privind fluxurile de numerar: platibile, neplatibile.
3) Clasificarea centrelor de gestiune manageriala si calculatia costurilor
Stabilirea centrelor de gestiune manageriala si identificarea surselor de castig sau de pierderi:
dupa structura organizatorica a firmei: directii, departamente, compartimente, sectii, etc
dupa natura activitatii desfasurate: centre de venit, de profit, de cost, de investitii
Delimitarea “obiectului” de calculatie a costurilor: produse si servicii, activitati si procese, etc.
Stabilirea metodei de calculatie a costurilor: standard cost, costuri directe, costuri complete.
Alocarea directa a cheltuielilor identificabile pe centre de gestiune si obiecte de calculatie.
Alocarea indirecta a cheltuielilor comune, prin diverse chei de repartizare.
4) Masuri de optimizare responsabila a costurilor si cresterea profitabilitatii firmei
Dezvoltarea sistemului de inregistrari specifice contabilitatii manageriale a costurilor
Analiza surselor de castig si de pierderi ale firmei: produse, clienti, furnizori, activitati, etc.
Analiza factorilor care influenteaza costurile firmei: interni si externi, controlabili si necontrolabili, cantitativi, calitativi si financiari.
Solutii specifice pentru optimizarea costurilor firmei si cresterea profitabilitatii afacerii.
Indicatori de evaluare a eficientei optimizarii costurilor pe “obiecte de calculatie”:
costul mediu al relatiilor cu clientii si costul mediu al unei comenzi de vanzare
costul mediu al unei comenzi de achizitii, costul mediu de transport
costul mediu de productie sau de realizare a unui serviciu, etc.
Informatii organizatorice:
Sesiunile de training open sunt anuntate in Sectiunea Evenimente.
Sesiunile in-company se stabilesc, de comun acord, impreuna cu firma beneficiara.
Durata unui workshop in-company este variabila si flexibila.
Recomandare:
Pentru mentinerea si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor dobandite de participantii la training, va recomandam sa aveti in vedere si programarea unor sesiuni periodice de follow-up, consultanta si asistenta in implementare la locul de munca.
Contactati-ne pentru orice alte informatii:
Anda Racsa – Manager Proiecte ABC Training Consulting
telefon: 0740.590.406 | anda@abctrainingconsulting.ro
Medii sociale:
RSS Twitter LinkedIn