Contabilitatea de gestiune a firmei si calculatia costurilor. Bugetele firmei si control bugetar.

Beneficiari:

  • Manageri si specialisti din toate departamentele firmei

 

Avantajele participantilor:

  • Vor intelege necesitatea si beneficiile contabilitatii de gestiune a firmei.
  • Vor invata principiile generale de organizare a contabilitatii de gestiune si de calculatie a costurilor.
  • Vor sti cum sa dezvolte un sistem integrat de inregistrare si de prelucrare a informatiilor financiar-contabile, astfel incat sa ofere managementului suport informational relevant pentru luarea deciziilor de afaceri.

 

Sesiunile progarmului de training se pot derula independent sau succesiv

(notiuni de baza, exemplificari, studii de caz, discutii libere | nivel basic, mediu, avansat)

 

  • CG-01: Scopul si caracteristicile contabilitatii financiare si manageriale

Rolul activitatilor specifice departamentelor economice:

contabilitate, financiar, raportari si analize, bugete, controlling.

Scopul, structura si continutul situatiilor financiare ale firmei:

Balanta contabila, Bilantul, Contul de profit si pierderi, Fluxurile de numerar

Contabilitatea financiara prezinta situatia sintetica a performantelor firmei, conform reglementarilor nationale.

Contabilitatea de gestiune (sau manageriala) prezinta situatia analitica a cauzelor de generare a performantelor firmei, identifica sursele de castig si de pierderi ale afacerii.

 

  • CG-02: Clasificarea si analiza cheltuielile si costurile firmei

Dupa natura resurselor consumate: materiale, salariale, servicii terti.

Dupa natura activitatii desfasurate: operationale, investitionale.

Dupa specificul activitatilor: comerciale, logistice, administrative.

Pe tipuri de centre de gestiune: de cost, de profit, de investitii.

Dupa comportamentul fata de volumul activitatii:  fixe si variabile.

Dupa modul de identificare si repartizare: directe si indirecte.

Dupa momentul calculatiei: estimate si realizate.

Dupa implicatiile privind fluxurile de numerar: platibile, neplatibile.

 

  • CG-03: Centrele de gestiune si calculatia costurilor

Stabilirea centrelor de gestiune si identificarea surselor de castig sau de pierderi:

dupa structura organizatorica a firmei: directii, departamente, compartimente, sectii, etc

dupa natura activitatii desfasurate: centre de venit, de profit, de cost, de investitii

Delimitarea “obiectului” de calculatie a costurilor:  

produse si servicii, activitati si procese, etc.

Stabilirea metodei de calculatie a costurilor:

standard cost, costuri directe, costuri complete

Identificarea activitatilor si a resurselor consumate pentru calculatia costurilor.

Alocarea directa a cheltuielilor proprii si identificabile.

Alocarea indirecta a cheltuielilor comune, prin diverse chei de repartizare.

 

  • CG-04: Analiza costurilor – o necesitate pentru luarea deciziilor de afaceri

Organizarea contabilitatii de gestiune a costurilor, in concordanta cu necesitatile de management ale firmei.

Dezvoltarea unui sistem integrat de raportari financiare si tablouri de bord operationale.

Analiza costurilor si luarea deciziilor privind:

marja comerciala (de castig) a vanzarilor

vanzarile la pragul de rentabilitate

marja de siguranta privind scaderea vanzarilor

politicile comerciale de preturi si de discounturi

optimizarea costurilor in functie de dinamica afacerii

 

  • CG-05: Bugetele si controlul bugetar – instrumente de management al costurilor

Principii generale de bugetare, in conditiile unui mediu de afaceri instabil.

Etapele elaborarii bugetelor. Stabilirea centrelor de buget si a responsabilitatilor.

Metode de bugetare: flexibile si rigide, “de sus in jos” si “de jos in sus”.

Tipologia, scopul, structura si continutul situatiilor financiare ale firmei:

bugete consolidate (la nivelul firmei):

bugetul de venituri si de cheltuieli, bugetul de investitii sau dezinvestitii, bugetul de incasari si de plati

bugete operationale (la nivelul centrelor de buget):

bugetul de vanzari, bugetul de achizitii, bugetul de salarii, bugetul de plati bancare, etc

Principii generale si tipuri de raportari de control bugetar.

Identificarea si analiza cauzelor abaterilor bugetare.

Informatii suport pentru luarea deciziilor privind optimizarea performantelor centrelor de buget.

 

 

Informatii organizatorice:

Sesiunile de training open sunt anuntate in Sectiunea Evenimente.

Sesiunile inhouse se stabilesc, de comun acord,  impreuna cu firma beneficiara.

 

Recomandare:

Pentru mentinerea si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor dobandite de participantii la training, va recomandam sa aveti in vedere si programarea unor sesiuni periodice de follow-up, consultanta si asistenta in implementare la locul de munca.

 

Contactati-ne pentru orice alte informatii:

Anda Racsa – Manager Proiecte ABC Training Consulting

telefon: 0740.590.406 | anda@abctrainingconsulting.ro