Centre de profit si centre de cost

Analiza afacerii pe centre de profit si centre de cost este extrem de importanta pentru identificarea surselor de castig si de pierderi ale firmei.

In functie de specificul activitatii (domeniu de activitate, complexitate, dimensiune), orice firma are o anumita structura organizatorica, care cuprinde mai multe centre de gestiune (departamente) cu obiective si responsabilitati specifice:

departamentele comerciale sunt centre de venit si / sau centre de profit

departamentele administrative sunt centre de suport (centre de cost)

 

Insa trebuie mentionat ca buna functionare a firmei este asigurata printr-o colaborare eficienta intre toate departamentele firmei, iar profitabilitatea afacerii este un obiectiv comun!

 

Exemple de centre de profit: departamentul vanzari / magazinele fizice si online / agentii de vanzari

Exemple de centre de cost: departamentul transport si depozitare / departamentele administrative, etc

 

Centrele de profit au ca obiectiv obtinerea unui profit suficient de mare astfel incat sa se acopere toate cheltuielile specifice centrelor de cost si sa ramana si un profit cat mai mare pentru continuarea dezvoltarii afacerii.

Centrele de cost trebuie sa isi desfasoare activitatea de suport in conditii de maxima eficienta.

 

Exemplificare – studiu de caz in format video

2 centre de profit si 1 centru de cost

cifra de afaceri = 1.100

centru CP1, profit =  85

centru CP2, profit = 125

centru suport, cost = -170

profitul brut = 40

 

Mentiune: 

Urmatoarele postari vor contine exercitii despre:

indicatori de gestiune stocuri, clienti si furnizori, marja comerciala, etc

Exercitiile vor fi de dificultate diferita, insa este nevoie de cunoasterea si intelegerea ABC-ului notiunilor financiare.

 

Aboneaza-te la newsletter si la canalele de socializare! Urmareste toate postarile!

Vezi serviciile de training financiar si dezbateri libere de care poti beneficia, tu si colegii tai!

Trimite mesaj daca vrei sa participi la Atelierele de Optimizare a Finantelor Firmei.

Contacteaza-ma pentru orice alte informatii: Anda Racsa, anda@abctrainingconsulting.ro

Citeste si articolul: Gradul de educatie financiara a angajatilor influenteaza succesul afacerii! 

 

Atelierele de Optimizare a Finantelor Firmei inseamna:

sesiuni online: platforma Zoom / cu durata de 1 ora / format open sau inhouse

participanti: manageri si specialisti din toate domeniile de activitate

intalnirile sunt focusate pe un subiect specific intelegerii notiunilor de baza privind finantele firmei, prin rezolvarea de exercitii, analize studii de caz, discutii libere privind solutiile de optimizare a veniturilor, costurilor, incasarilor, platilor, a profitului si a cash-flow-ului firmei

investitie: 100 lei (plus TVA) / persoana / sesiune online open

calendarul sesiunilor open pentru luna iunie va fi postat in curand!

la cerere, organizam sesiuni personalizate (inhouse)

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *