Centre de profit si centre de cost

Analiza afacerii pe centre de profit si centre de cost

Analiza afacerii pe centre de profit si centre de cost este extrem de importanta pentru identificarea surselor de castig si de pierderi ale firmei. In functie de specificul activitatii (domeniu de activitate, complexitate, dimensiune), orice firma are o anumita structura organizatorica, care cuprinde mai multe centre de gestiune (departamente) cu obiective si responsabilitati specifice: departamentele […]

diferente intre profit si cash

De ce apar diferente intre profit si cash?

De ce apar diferente intre profit si cash? Pentru ca profitul se calculeaza ca diferenta intre venituri si cheltuieli, iar cash-ul se calculeaza ca diferenta intre incasari si plati!   veniturile = valoarea vanzarilor facturate (fara sa fie inclusa si valoarea TVA) incasarile = banii incasati din vanzarile realizate (inclusiv TVA) in functie de conditiile […]

Pragul de rentabilitate

Cum calculam pragul de rentabilitate?

Pragul de rentabilitate reprezinta nivelul minim al vanzarilor care trebuie realizate astfel incat firma sa nu inregistreze pierderi. Cum calculam pragul de rentabilitate? Determinarea pragului de rentabilitate are ca punct de plecare analiza si clasificarea costurilor fixe si a costurilor variabile ale firmei.   Costurile fixe CF sunt acele costuri care raman constante, indiferent de […]

pret de vanzare cu si fara tva

Cum calculam pretul de vanzare cu si fara TVA

Pretul de vanzare al unui produs sau serviciu se calculeaza sau / si se stabileste dupa mai multe metode si criterii, insa vom discuta situatia in care pretul de vanzare cu amanuntul se calculeaza dupa formula:  costul produsului + adaosul comercial + TVA   Exemplificare: costul produsului = 20 lei rata adaosului comercial = 10% […]

Stocuri

Despre stocuri: achizitie, consum, sold

Despre stocuri putem spune ca reprezinta resursele materiale care se consuma intr-o perioada mai scurta de un an, cum ar fi: marfurile, materiile prime, produsele finite, materialele consumabile, etc Costul de achizitie al stocurilor de marfa este format din pretul de cumparare de la furnizor + costul serviciilor de transport si manipulare + alte costuri […]

Costul de achizitie al marfii

Cum se calculeaza costul de achizitie al marfii

Costul de achizitie al marfii (costul total) se calculeaza astfel = costuri comerciale de achizitie + alte costuri conexe = = (pretul de cumparare a marfurilor de la furnizor – reduceri acordate de furnizor + costul transport si manipulare) + alte costuri conexe identificabile pentru achizitia marfurilor (taxe nerecuperabile)   Costul de achizitie unitar (al […]

Cifra de afaceri

Test Autoevaluare nr 1: Cifra de afaceri, marja comerciala, creante

Testul contine 5 intrebari care se refera la cifra de afaceri, marja comerciala, creante comerciale, prioritati de business! Fiecare intrebare are o singura varianta corecta de raspuns!   Acceseaza link-ul catre test! Citeste cu atentie, raspunde la toate intrebarile si trimite formularul! Imediat vei primi raspunsurile corecte. Succes! Si poti reveni la intrebarile din test! […]

Educatie financiara a angajatilor din companii

Gradul de educatie financiara a angajatilor influenteaza succesul afacerii!

Prin educatie financiara, fiecare angajat al unei companii va intelege care este legatura intre activitatea pe care o desfasoara si bani, intre resursele pe care le consuma si rezultatele obtinute care trebuie sa se regaseasca si sub forma de bani.   In conditiile actuale ale mediului de afaceri, orice companie care face investitii in educatia […]

finante si contabilitate

Despre “Agentul 007”, finante si contabilitate!

Sau cum am reusit sa invat usor la finante si contabilitate si sa am rezultate in optimizarea performantelor afacerilor: vanzari, achizitii, productie, promovare, distributie, profit si cash. Pe scurt, traseul pregatirii mele profesionale a fost: liceu de matematica-fizica, facultate de stiinte economice si apoi o multime de programe de training in domeniul financiar, marketing, management, […]

  • 1
  • 2