
De ce apar diferente intre profit si cash?
Pentru ca profitul se calculeaza ca diferenta intre venituri si cheltuieli, iar cash-ul se calculeaza ca diferenta intre incasari si plati!
veniturile = valoarea vanzarilor facturate (fara sa fie inclusa si valoarea TVA)
incasarile = banii incasati din vanzarile realizate (inclusiv TVA) in functie de conditiile negociate cu clientii
De obicei, incasarile din vanzari sunt mai mici decat veniturile din vanzari!
cheltuielile = valoarea resurselor consumate (marfa, materiale, utilitati, salarii, etc, fara TVA)
platile = banii folositi pentru achitarea achizitiile materiale, fie ca sunt consumate sau stocate, pentru salarii, taxe, rate credite bancare sau leasing, dobanzi, etc / in functie de termenele de plata stabilite contractual.
De obicei, in anumite perioade, platile sunt mai mari decat cheltuielile!
Prin intelegerea continutului acestor notiuni de baza, putem identifica diferenta intre profit si cash-flow si putem sa intelegem de ce o firma profitabila poate sa intre faliment, pentru ca nu are cash-ul necesar pentru evitarea blocajelor financiare (platile scadente).
Iata de ce trebuie sa existe o preocupare permanenta pentru cunoasterea si analiza veniturilor si a cheltuielilor, a incasarilor si a platilor firmei si identificarea solutiilor specifice pentru optimizarea profitabilitatii si a cash-flow-ului afacerii.
Iar pentru gasirea acestor solutii este nevoie de implicarea managerilor si specialistilor din toate departamentele firmei.
Studiu de caz – format video
cifra de afaceri = 1.000 lei
profit realizat = 40 lei
deficit cash = – 540 lei
Mentiune:
Urmatoarele postari vor contine exercitii despre:
indicatori de gestiune stocuri, clienti si furnizori, marja comerciala, etc
Exercitiile vor fi de dificultate diferita, insa este nevoie de cunoasterea si intelegerea ABC-ului notiunilor financiare.
Aboneaza-te la newsletter si la canalele de socializare! Urmareste toate postarile!
Vezi serviciile de training financiar si dezbateri libere de care poti beneficia, tu si colegii tai!
Trimite mesaj daca vrei sa participi la Atelierele de Optimizare a Finantelor Firmei.
Contacteaza-ma pentru orice alte informatii: Anda Racsa, anda@abctrainingconsulting.ro
Citeste si articolul: Gradul de educatie financiara a angajatilor influenteaza succesul afacerii!
Atelierele de Optimizare a Finantelor Firmei inseamna:
sesiuni online: platforma Zoom / cu durata de 1 ora / format open sau inhouse
participanti: manageri si specialisti din toate domeniile de activitate
intalnirile sunt focusate pe un subiect specific intelegerii notiunilor de baza privind finantele firmei, prin rezolvarea de exercitii, analize studii de caz, discutii libere privind solutiile de optimizare a veniturilor, costurilor, incasarilor, platilor, a profitului si a cash-flow-ului firmei
investitie: 100 lei (plus TVA) / persoana / sesiune online open
calendarul sesiunilor open pentru luna iunie va fi postat in curand!
la cerere, organizam sesiuni personalizate (inhouse)