Educatie financiara a angajatilor din companii

Prin educatie financiara, fiecare angajat al unei companii va intelege care este legatura intre activitatea pe care o desfasoara si bani, intre resursele pe care le consuma si rezultatele obtinute care trebuie sa se regaseasca si sub forma de bani.

 

In conditiile actuale ale mediului de afaceri, orice companie care face investitii in educatia financiara a angajatilor sai din toate departamentele firmei, isi creeaza un avantaj competitiv durabil pentru mentinerea si dezvoltarea afacerii pe piata, pentru ca angajatii din fiecare departament vor intelege si vor putea evalua implicatiile financiare ale propriilor activitati sau decizii asupra profitabilitatii si cash-flow-ului firmei.

 

Educatia financiara pentru Departamentul de Achizitii are in vedere subiecte cum ar fi:

  • intelegerea notiunilor: achizitii, datorii, plati, cheltuieli, stocuri
  • clasificarea achizitiilor de produse, servicii, investitii
  • evaluarea economico-financiara a furnizorului
  • pretul de lista al furnizorului, reduceri comerciale si financiare
  • costul de achizitie maxim admis, adaosul si rata adaosului comercial
  • rotatia stocurilor ca numar si durata, clasificarea si analiza stocurilor
  • datorii catre furnizori, termene scadente de plata
  • elaborarea bugetelor de achizitii OPEX si CAPEX
  • impactul asupra vanzarilor, profitului si cash-flow-ului firmei

 

Educatia financiara pentru Departamentele de Vanzari si Marketing are in vedere subiecte cum ar fi:

  • intelegerea notiunilor: venituri, cheltuieli, incasari, creante, profit si cash
  • analiza vanzarilor si a ratei marjei comerciala brute si nete:
  • pe produse, clienti, canale de distributie, zone de desfacere
  • formarea pretului de vanzare pentru produse si servicii
  • conditii de acordare a reducerilor comerciale si financiare
  • evaluarea economico-financiara a clientilor
  • creante clienti, termene scadente de incasare
  • durata medie de incasare a clientilor
  • elaborarea bugetelor de vanzari pe componente ale afacerii
  • impactul asupra vanzarilor, profitului si cash-flow-ului firmei

 

Educatia financiara pentru Departamentul Financiar – Contabil are in vedere subiecte cum ar fi:

  • analiza costurilor pe departamente ale firmei
  • clasificarea costurilor fixe si variabile, determinarea pragului de rentabilitate
  • calculul si analiza indicatorilor economico – financiari:
  • marja si adaos comercial, rentabilitate, lichiditate, viteze de rotatie, grad indatorare, etc
  • intocmirea raportarilor manageriale lunare si identificarea surselor de castig si de pierderi ale firmei
  • evaluarea performantelor firmei si identificarea solutiilor de optimizare a acestora
  • elaborarea si revizuirea periodica a bugetelor consolidate ale firmei: BVC, Cash-flow

 

Educatia financiara pentru colegii din Departamentele Productie, Depozitare, Livrare, HR, IT, Juridic, Administrativ, este la fel de importanta pentru ca toate departamentele si activitatile sunt interdependente si se influenteaza reciproc, in mod direct sau indirect, si aceste influente se regasesc in rezultatele finale ale firmei exprimate prin profitabilitatea si cash-flow-ul afacerii.

 

Educatia financiara a angajatilor este o investitie durabila, pentru ca beneficiile sunt mai mari decat costurile!

Tu ce parere ai?

 

Alte recomandari de lectura pe blog:

Despre “Agentul 007”, finante si contabilitate!

Cum am devenit si de ce-mi place sa fiu trainer in finantele firmei

Marja comerciala – Formule de calcul si decizii de afaceri

Lichiditatea generala – mod de calcul si interpretare

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *